Welcome to Ruudje's Weblog!!

This blog hasn't been updated since
Why?? Facebook came along... No need to keep updating the same stuff on two different places.


Friday, March 04, 2005

My Life @ KPMG

KPMG Dutch Caribbean...
ik weet nog steeds niet wat ik ervan moet denken!? Volgens mij is KPMG wereldwijd een erg goeie werkgever, maar voor mijn gevoel doen ze alles hier op Curaçao net iets te Antilliaans... Iedereen heeft de relaxte Carribische instelling, maar er moet toch echt erg veel werk gedaan worden. Zoals overal ook hier lekker veel geklets en geroddel op de werkvloer. En soms denk ik wel dat ze er een redelijk "vreemde" taakverdeling op na houden... maargoed ik leer er wel vanalles, met name de verschillen geven me een goed inzicht in deze toch heel andere cultuur! Ook weet ik nu aardig goed hoe het werkleven van een consultant eruit ziet en wat voor soort opdrachten ze doen. Weet alleen nog niet of dit iets is wat ik de rest van mijn leven zou willen doen. Denk toch dat ik liever opdrachten voor één (kleiner) bedrijf uitvoer. Ik krijg hier namelijk beetje het gevoel dat de mensen geen band opbouwen met het bedrijf (KPMG dus...) en ik vind dat wel belangrijk!

Op dit moment doe ik nog steeds heel veel copy-paste werk (lang leve ctrl-c & ctrl-v). Voor de rest beetje documenten vertalen, rapportje over werkvergoedingen opstellen, een raamovereenkomst voor adviesdiensten in elkaar draaien en allerlei dingetjes op het gebied van procesmodellering. Leerzaam, maar niet erg spannend... Helaas kan ik niet mee naar klanten! Normaal is dit geen probleem, maar de huidige opdrachten zijn allemaal op andere eilanden en daar nemen ze geen simpel stagiairtje mee naartoe. Och ja, al met al ben ik toch hopi blij dat ik hier zit en de mindere kanten neem ik wel voor lief!

De opdracht van Green Island gaat ook goedkomen! Goed gesprek gehad van de week en ik mag het rapport opstellen zoals ik het zelf wil. Tamara is allang blij met alle info die ik voor haar verzameld heb en vind het officiële stagerapport niet zo heel belangrijk. Maar waarschijnlijk denkt die Uni daar anders over, dus ik zal er toch maar iets moois van proberen te maken!

Na al deze serieuze shit ff iets "leuks" --> Gisteren weer in de N8W8 geweest en heb iedereen daar lekker lopen irriteren door de hele tijd foto's te maken. Levert gelukkig wel "leuke" plaatjes op die jullie hier kunnen bewonderen!!

Binnenkort weer meer vanuit Curaçao!! AYO!!!

No comments:

Post a Comment