Welcome to Ruudje's Weblog!!

This blog hasn't been updated since
Why?? Facebook came along... No need to keep updating the same stuff on two different places.


Tuesday, December 28, 2004

Het dagelijkse leventje

Op veler verzoek nu eens een bericht over mijn normale dagelijkse leven en werken op Curaçao. Dus niet over het stappen, feesten, strandhangen, zwemmen en alle andere leuke dingen...

Ik ben nog steeds heel erg blij met mijn kamer en ga daar ook zeker niet meer weg zolang als ik nog op dit eiland blijf. We hadden wat last van muisjes, maar volgens mij zijn we die nu ook weer de baas. Voor de rest is het gewoon een lekkere, centrale plek om te wonen vlakbij het centrum.

Mijn normale dagindeling ziet er als volgt uit:
Ik sta rond 6.20 op, douche me, kleed me aan en ga dan met een klein busje (dat voor m'n deur stopt) naar KPMG. Ik moet daar om 7.30 beginnen met werken, maar meestal bestaat het eerste (half) uur uit niet veel meer dan koffie drinken, ontbijten, emails lezen en nieuwssites checken. Het echte werk dat ik daarna ga doen bestaat tot nu toe vooral uit het opstellen van standaarddocumenten voor van alles en nog wat. Voorbeelden zijn een evaluatie-formulier voor de leidinggevende capaciteiten van de managers bij KPMG, brochures voor de producten van KPMG, offertes voor onze produkten standaardiseren zodat die als voorbeeld gebruikt kunnen worden enz.
Van 12.00 tot 13.30 heb ik pauze (ja, inderdaad: anderhalf uur!!!). Soms gaan we met een groepje ergens lunchen, soms blijf ik gewoon op kantoor wat eten, wat MSNen en ga een stukje wandelen, of ik ga boodschappen doen. Na de pauze weer door met dezelfde werkzaamheden als 's morgens, maar geregeld is er dan ook een "vergadering" van ons team over wat er komende tijd allemaal moet gebeuren.
Om 17.00 ben ik klaar en ga ik weer met een busje naar huis waar ik dan meestal tussen 17.30 en 18.00 aankom. Dan is het ff chillen op de bank, eten koken en door met de dingen waar ik het nu niet over zou hebben ;o)

Op zich kan ik me goed redden zonder auto, want de busjes naar mijn werk rijden heel geregeld en zijn ook goedkoop (Nafl. 1.45 (€ 0,60) per ritje). Het probleem is echter dat die dingen lang niet overal komen en 's avonds na 23.00 helemaal niet meer rijden. En om niet altijd afhankelijk te zijn van anderen is een eigen autootje toch wel heel handig. Gelukkig begint er een beetje schot te komen in het regelen van een autootje. Een collega van me heeft thuis nog een tweede auto staan, maar hij wil dat ie eerst door een monteur wordt nagekeken voordat ie 'm aan mij verkoopt. En die monteur komt morgen langs :-)

Als jullie nog specifieke dingen willen weten,wat dan ook, moet je dat gewoon ff vragen!!! Rechtsonder deze tekst staat een link naar comments, als je daar klikt en vervolgens op "Post a comment" kun je al je vragen stellen. Waarschijnlijk beantwoord ik ze dan dezelfde dag nog wel!

Groetjes en tot de volgende keer maar weer!

No comments:

Post a Comment