Welcome to Ruudje's Weblog!!

This blog hasn't been updated since
Why?? Facebook came along... No need to keep updating the same stuff on two different places.


Sunday, September 17, 2006

De eerste X in China

Spleetogen, rijst en ...

Tsja, eigenlijk valt het allemaal wel mee! China RULEZZZ!! Enge verhalen over mensen die geen woord Engels praten enzo, maar ik red me uitstekend. Moet zeggen dat het inderdaad moeilijker reizen is hier dan in bijvoorbeeld Maleisie of Thailand, want daar staat echt altijd alles ook in het Engels aangegeven en dat is hier meestla niet het geval. Dus is het gewoon een kwestie van de juiste combinatie van Chinese tekentjes zoeken en dan lukt het ook wel!

Ben dus van Hong Kong met de trein naar Gangzhou gegaan (2 uurtjes). Dat is dus echt de handelshoofdstad van China met name wat betreft textiel. Daar heb ik de hele dag rondgelopen en dingen bekeken en 's avonds nog een cruise gemaakt over de rivier. Kostte toch wel bijna 5 euro, maar dan zit je wel 2 uur op een boot en krijg je eten en drinken haha. Om 21.30 de slaapbus gepakt naar Yangshou. Bij het instappen een Nederlands/Belgisch koppeltje ontmoet, Iris en Matthias, en daar trek ik al een paar dagen mee op nu. De bus was geweldig. Extreem ROYAL class zeg maar, alleen de rijstijl en het wegennet van de Chinezen is niet alles... lig je net te slapen, begint die chauffeur ineens een enorme roggel op te halen om die vervolgens met het nodige geluid z'n raampje uit te werken... lekker is anders! Maarja, na ongeveer 10uur bussen aangekomen, hostel uitgezocht en begonnen met het "stadje" (toch weer 300.000 man) te verkennen.



Yangshou is prachtig, het perfecte beeld van China, hele mooie omgeving (Karstgebergte) en veeeeel Chinezen! Ik blijf hier nog tot en met de 19e en dan ga ik 's morgens verder naar Longshen. Kort samengevat, ik vermaak me prima, ben al veel geweldige mensen tegengekomen en heb nog helemaal geen zin om naar huis terug te gaan en gelukkig hoeft dat ook niet :-)



Foto's lukt helaas nog niet, maar ik doe m'n best!
Mensjes, laat nog eens wat van jullie horen, vind ik wel zo leuk!

Greetingzzz,
Ruudje B.

2 comments:

Anonymous said...

Hello lieve Ruudje!!

Zo te horen vermaak jij je prima daar! Klinkt allemaal goed hoor :)

Jammer dat ik niet mee kon bij ons etentje...baalde er wel van..heb tot 22.00u doorgewerkt..grrr!

Maar goed, hoort erbij zeggen ze...

Nog heeeeel veel plezier tussen de Chineesjes en geniet er lekker van!!!

Waar is je gastenboek trouwens?? Of ben ik echt scheel geworden en lees ik over de link heen?

dikke kus, Manon

Ruud Batta said...

haha, thnx!

Nee je bent niet scheel, heb het gastenboek weggehaald! Kunt toch ook op deze manier commentaar geven :-)

Werk ze nog hahaha!
Greetingzzz,
Ruudje

Post a Comment